Bramy garażowe rozwierne Wiśniowski

Bramy rozwierne to najbardziej ekonomiczne zamknięcie garażu. Gwarancją niskiej ceny i niezawodnej pracy jest zastosowanie prostych i sprawdzonych rozwiązań.

Cechy charakterystyczne:

  • ościeżnica i skrzydło wykonane z kształtowników stalowych ocynkowanych, bez przegrody termicznej
  • wypełnieniem skrzydła jest blacha stalowa ocynkowana – trapez T-10, o pionowym, poziomym, i skośnym układzie wypełnienia
  • elementy ościeżnicy są zespolone ze sobą za pomocą połączeń skręcanych
  • ogranicznik otwarcia skrzydła
  • stopka ograniczająca niekontrolowany ruch w kierunku zamknięcia
  • ogranicznik zawiasów – zabezpiecza przed opadnięciem skrzydła

Praktyczna konstrukcja, sprawdzona technologia produkcji oraz dostępność od ręki gwarantująca pełną satysfakcję zakupu. Dostępna jest w wersji z jednym lub dwoma skrzydłami.

Zdjęcia prezentujące produkt (Bramy garażowe rozwierne Wiśniowski) mają jedynie charakter poglądowy. Rzeczywisty wygląd w tym w szczególności kolor i struktura materiału mogą odbiegać od prezentowanego na zdjęciach.

Bramy garażowe rozwierne Wiśniowski dane techniczne

Modele i konstrukcje rozwiernych bram garażowych Wiśniowski

Garaże i bramy wymagania formalno - prawne

Wymagania techniczne w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. nr 75, poz. 690)

Garaż do przechowywania i bieżącej, niezawodowej obsługi samochodów osobowych, stanowiący samodzielny obiekt budowlany lub część innego obiektu, będący garażem zamkniętym - z pełną obudową zewnętrzną i zamykanymi otworami, bądź garażem otwartym - bez ścian zewnętrznych albo ze ścianami niepełnymi lub ażurowymi, powinien mieć:

  1. wysokość w świetle konstrukcji co najmniej 2,2 m i do spodu przewodów i urządzeń instalacyjnych 2 m,
  2. wjazdy lub wrota garażowe, co najmniej o szerokości 2,3 m i wysokości 2 m w świetle,
  3. elektryczną instalację oświetleniową,
  4. zapewnioną wymianę powietrza

Do garażu indywidualnego położonego poniżej lub powyżej terenu należy zapewnić dojazd dla samochodów za pomocą pochylni o maksymalnym nachyleniu nie większym niż 25% lub zastosować odpowiednie urządzenia do transportu pionowego.

Posadzka w garażu powinna mieć spadki do wewnętrznego lub zewnętrznego wpustu kanalizacyjnego. W zabudowie jednorodzinnej, zagrodowej i rekreacji indywidualnej dopuszcza się wykonywanie spadku posadzki skierowanego bezpośrednio na nieutwardzony teren działki.

W garażu zamkniętym należy stosować wentylację:

  1. co najmniej naturalną, przez przewietrzanie otworami wentylacyjnymi umieszczonymi w ścianach przeciwległych lub bocznych, bądź we wrotach garażowych, o łącznej powierzchni netto otworów wentylacyjnych nie mniejszej niż 0,04 m2 na każde, wydzielone przegrodami budowlanymi, stanowisko postojowe - w nieogrzewanych garażach nadziemnych wolno stojących, przybudowanych lub wbudowanych w inne budynki,
  2. co najmniej grawitacyjną, zapewniającą 1,5-krotną wymianę powietrza na godzinę - w ogrzewanych garażach nadziemnych lub częściowo zagłębionych, mających nie więcej niż 10 stanowisk postojowych.

Podobne produkty