Bramy garażowe uchylne Wiśniowski

Bramy uchylne to jedne z najbardziej popularnych bram na rynku. Ich prosta konstrukcja oraz proste i sprawdzone rozwiązania mechaniczne gwarantują niezawodne działanie bramy.

Cechy charakterystyczne:

  • skrzydło wykonane z blachy stalowej ocynkowanej – trapez T-10, o pionowym, poziomym, i skośnym układzie wypełnienia, bądź z blachy stalowej ocynkowanej perforowanej
  • elementy ościeżnicy zespolone są ze sobą za pomocą połączeń skręcanych
  • profile skrzydła łączone za pomocą specjalnych akcesoriów
  • poprzeczka łącząca prowadnice poziome oraz ślizgi boczne
  • układ sprężyn wspomagający podnoszenie i opuszczanie skrzydła bramy
  • sprężyny zabezpieczone w tulejach

W bramach CONNECT nowością są aplikacje ozdobne między panelami skrzydła, wykonywane w kolorach drewnopodobnych – złoty dąb i orzech, stal nierdzewna, oraz w dowolnym kolorze z palety RAL. Ten z pozoru niewielki zabieg zmienia płaszczyznę skrzydła bramy w efektowny element fasady.

Napędy serii MIDO to inteligentna technologia w zakresie automatyki. Szyna jezdna jest kompletnie złożona wraz z łańcuchem oraz wózkiem jezdnym, co umożliwia szybki montaż siłownika,
eliminując jednocześnie błędy montażowe. Prosta procedura programowania ułatwia dobór parametrów dla napędu.

Napęd w komplecie z szyną jezdną dł. 3000 mm wyposażony jest w:

  • silnik 24 V,
  • centralę sterującą z zasilaczem,
  • jeden nadajnik zdalnego sterowania,
  • diodową lampę sygnalizacyjną.

Bramy garażowe uchylne Wiśniowski dane techniczne

Modele i konstrukcje uchylnych bram garażowych Wiśniowski

Garaże i bramy wymagania formalno - prawne

Wymagania techniczne w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. nr 75, poz. 690)

Garaż do przechowywania i bieżącej, niezawodowej obsługi samochodów osobowych, stanowiący samodzielny obiekt budowlany lub część innego obiektu, będący garażem zamkniętym - z pełną obudową zewnętrzną i zamykanymi otworami, bądź garażem otwartym - bez ścian zewnętrznych albo ze ścianami niepełnymi lub ażurowymi, powinien mieć:

  1. wysokość w świetle konstrukcji co najmniej 2,2 m i do spodu przewodów i urządzeń instalacyjnych 2 m,
  2. wjazdy lub wrota garażowe, co najmniej o szerokości 2,3 m i wysokości 2 m w świetle,
  3. elektryczną instalację oświetleniową,
  4. zapewnioną wymianę powietrza

Do garażu indywidualnego położonego poniżej lub powyżej terenu należy zapewnić dojazd dla samochodów za pomocą pochylni o maksymalnym nachyleniu nie większym niż 25% lub zastosować odpowiednie urządzenia do transportu pionowego.

Posadzka w garażu powinna mieć spadki do wewnętrznego lub zewnętrznego wpustu kanalizacyjnego. W zabudowie jednorodzinnej, zagrodowej i rekreacji indywidualnej dopuszcza się wykonywanie spadku posadzki skierowanego bezpośrednio na nieutwardzony teren działki.

W garażu zamkniętym należy stosować wentylację:

  1. co najmniej naturalną, przez przewietrzanie otworami wentylacyjnymi umieszczonymi w ścianach przeciwległych lub bocznych, bądź we wrotach garażowych, o łącznej powierzchni netto otworów wentylacyjnych nie mniejszej niż 0,04 m2 na każde, wydzielone przegrodami budowlanymi, stanowisko postojowe - w nieogrzewanych garażach nadziemnych wolno stojących, przybudowanych lub wbudowanych w inne budynki,
  2. co najmniej grawitacyjną, zapewniającą 1,5-krotną wymianę powietrza na godzinę - w ogrzewanych garażach nadziemnych lub częściowo zagłębionych, mających nie więcej niż 10 stanowisk postojowych.

Podobne produkty